Har något gått Sönder?

För dig som hyr lägenhet eller lokal av Vindelnbostäder AB samt för er som har verksamhet i fastighet som Vindelnbostäder förvaltar åt Vindelns Kommun.

 

Akuta ärenden

SOS Fastighetsjour kan hjälpa dig med akuta problem som inte kan vänta till påföljande vardag.

Vid brand, olyckor och inbrott ringer du larmnumret 112.

Felanmälan av kabel-tv ring 0774-444 744 klockan 08.00-22.00.

 

 

Skicka in din felanmälan här

Tips & råd

Strömlös?

Har lamporna plötsligt slocknat? Kontrollera först om det bara är hos dig eller om det är i hela området. Skulle det enbart vara hos dig kan du börja med att kontrollera säkringarna och jordfelsbrytaren. Hittar du inget fel där kan du vända dig till vår felanmälan eller ditt elnätsbolag (Skellefteå Kraft eller Vattenfall) för ytterligare kontroll och hjälp.

Trasig belysning

Har en lampa gått sönder? Ta då först reda på vilken sorts lampa det gäller och byt sedan ut den. Lampor räknas som förbrukningsmaterial och ska därför bytas av hyresgästen.

Problem med internet?

Fel på din anslutning felanmäler du direkt till din tjänsteleverantör. 

Stopp i avloppen?

Att vattnet sjunker undan långsamt i kök eller badrumsutrymmen är inget ovanligt och ofta väldigt lätt åtgärdat. Detta ska i första hand skötas av hyresgästen. Vill ni se en film på hur man rensar avlopp kan ni klicka här.

Skadedjur

Har ni problem med skadedjur? Kontakta Vindelnbostäder under kontorstid.